Erasmus+ KA1
Erasmus+ KA1 projekt "Let's Go Out - Time To Move" u sklopu EU programa Erasmus+ namijenjen je Mobilnosti u svrhu učenja za pojedince, odnosno zaposlenika odgojno-obrazovne ustanove u svrhu stručnog usavršavanja i razvoja kompetencija potrebnih za osobni i profesionalni razvoj.
Agencija za mobilnost i programe EU (AMPEU) je javna ustanova u sustavu Ministarstva znanosti i obrazovanja, koja provodi i promovira programe Europske unije i druge međunarodne programe u području znanosti, obrazovanja, osposobljavanja, i mladih u Republici Hrvatskoj. Projekt je zadovoljio je uvjetima natječaja te je odobren i ima financijsku potporu od AMPEU. Financijska potpora odnosi se na stručno usavršavanje djelatnika škole u inozemstvu što uključuje odlazak šest djelatnika na tri struktuirana tečaja u inozemstvo. Više o projektu možete pratiti OVDJE.
"Innovative teaching methods and Outdoor education"
Na prvom stručnom usavršavanju u organizaciji IFOM, Puerto de la Cruz, Tenerife - Španjolska u trajanju od 7 dana (25 - 29. 5. 2021.), sudjeluju koordinatorica projekta Sanja Pešić i učiteljica engleskog jezika Jagoda Čudić Zrnić. Tema: "INNOVATIVE TEACHING METHODS AND OUTDOOR EDUCATION". Cilj ovog tečaja je educirati se o metodama projektnog učenja kroz rješavanje problema i iskustveno učenje. Project Based Learning je proces stjecanja novih znanja i vještina kroz proces rješavanja problema a do rješenja se dolazi na temelju istraživanja i prethodnog iskustva ( Problem-solving). Polaznici tečaja upoznali su se s ključnim elementima PBL-a i Outdoor Education vezanim uz obrazovanje i nastavu na otvorenom - izvan učionice.
Izvještaj s mobilnosti
Diseminaciju rezultata, prijenos stečenih znanja, vještina i iskustava sa mobilnosti pratite kroz naše e-Twinning projekte i stranici Blog-a.
1.DAN : "Formal VS Non Formal"
Prvog dana sudionici tečaja predstavili su sebe, svoje škole, gradove, zemlje iz kojih dolaze i razmijenili najbolje prakse, aktivnosti i iskustva iz svojih područja odgojno-obrazovnog rada. Stručno usavršavanje provodi se sa skupinom učitelja, pedagoga i ravnatelja u javnim institucijama iz više europskih zemalja: Španjolska, Poljska, Rumunjska, Latvija, Litva, Belgija, Češka i Hrvatska. Posebno je bilo zanimljivo predstavljanje učitelja iz Rumunjske koji odgojno-obrazovni rad provodi u zatvoru za maloljetnike.
Kroz edukativne radionice promišljali smo o razlikama između formalnih i neformalnih oblika i metoda učenja i poučavanja, te koristima koje donosi neformalno i informalno učenje za učitelje i učenike.
Učenici su aktivno uključeni u proces učenja
Učitelj je fascilitator/moderator
Učenje se najbolje događa uz emocije, izazov i potrebnu podršku. Ljudi otkrivaju svoje sposobnosti, vrijednosti, strasti i odgovornosti u situacijama koje nude avanturu i neočekivano.
U školama iskustvenog učenja učenici poduzimaju zadatke koji zahtijevaju ustrajnost, kondiciju, umijeće, maštu, samodisciplinu i značajna postignuća. Primarni zadatak učitelja je pomoći učenicima prevladati strahove i otkriti što mogu učiniti više nego što misle da mogu.
Na kraju radionice i sami smo iskusili vrijednosti praktičnog i iskustvenog učenja kroz timski zadatak izgradnje "nebodera od papira".
Klikom na sljedeću poveznicu otkrijte kako povećati motivaciju učenika, njihovo sudjelovanje i kreativnost kroz osnovne oblike i principe neformalnog učenja.
2.DAN: Dizajniranje, pripremanje i implementiranje neformalnih aktivnosti
Kako koristiti tehnologiju i učenje kroz igru kako bi poučavanje učinili zanimljivim i interaktivnim. U tome nam mogu pomoći brojni IKT alati kao npr. Photogrid, Socrative, Quizlet i Edpuzzle.
Prije planiranja aktivnosti trebali biste biti svjesni razine iskustva, pozadine, očekivanja i potreba sudionika.
Postaviti jasne i mjerljive ciljeve.
Važno je upoznati sudionike s očekivanjima i metodama vrednovanja te ih naglasiti tijekom procesa.
Razmislite o planu B ili C u različitim situacijama.
Kada planirate svoje aktivnosti, trebate imati na umu da imate dovoljno aktivnosti u kojima će sudionici biti angažirani i da mogu u potpunosti sudjelovati.
Na kraju aktivnosti trebate omogućiti samovrednovanje i refleksiju na ostvarene ishode.
Učitelj treba pomoći učenicima kroz ciklus učenja
Poznata je vođena refleksija kao "debriefing"
Provodi se "Obrada" kroz pitanja: Što je točno i zašto je važno?
3. DAN: "Outdoor education"
Kroz edukativne i praktične radionice stekli smo znanja, vještine i iskustva kako dizajnirati, planirati i provoditi aktivnosti na otvorenom, kako koristiti "outdoor education" za osobni, društveni i socijalni razvoj (npr. samopouzdanje, teambuilding, vođenje) te očuvanju klime, prirode i okoliša.
Osnovni principi i doprinosi Outdoor education: učenje u prirodi, sa prirodom i za prirodu!
"OUTDOORMETER" - svi sudionici podijelili su svoja iskustva poučavanja izvan učionice: koliko puta tjedno/mjesečno i kako nastavne sadržaje povezuju s praktičnim i iskustvenim učenjem u prirodnom okruženju, s posebnim naglaskom na provođenje aktivnosti vezanih uz očuvanje klime, okoliša i razvoja ekoloških vještina kod djece i mladih.
4.DAN: RADIONICA NA OTVORENOME - Actionbound
Praktičnu radionicu istraživanja i otkrivanja u prirodnom okruženju proveli smo u centru grada Puerto de la Cruz uz pomoć izvrsnog IKT alata: "Actionbound". Kroz brojne mogućnosti koje alat nudi (o čemu ćemo više pisati kroz naš Blog) zadatak je sadržavao: primjenu znanja o gradu, kulturi i zemlji u kojoj se tečaj održava, otkrivanje lokacija kulturnih znamenitosti grada, istraživanje povijesnih podataka očitavanjem QR kodova i uz natjecateljski dio koji uključuje zbroj točnih odgovora u zadanom roku izvršenja zadatka. Ponosni smo što je mješoviti tim u kojem je sudjelovala i naša koordinatorica projekta osvojio 1. mjesto. Na kraju je uslijedila evaluacija i refleksija na predivnoj plaži od crnog - vulkanskog pijeska smještenoj u središtu grada.
5. DAN: Project - Based Learning (PBL)
U radionicama smo naučili:
- Kako dizajnirati, planirati i provoditi PBL
- Ključne kompetencije PBL-a
- Formuliranje problemskog pitanja
- Važnost rješavanja problema kroz istraživanje i iskustveno učenje
- Usvojili osnovne vještine i
alate kako voditi vježbe, problemske zadatke, aktivnosti u prirodi, praktične
aktivnosti i grupni rad koji se mogu integrirati u izvanučioničkoj nastavi
6.DAN: IZLET - vulkan Teide
Teide je vulkanska planina na otoku Tenerife, otočja Kanara, koja je svojom visinom od 3718 metara nadmorske visine, i preko 7500 metara od dna oceana, najviši vrh Španjolske, ali i otoka Atlantskog oceana, te treći po veličini vulkan na svijetu.
7. DAN: EVALUACIJA I REFLEKSIJA, PODJELA CERTIFIKATA
- Refleksije tečaja i evaluacija
- Buduće perspektive i moguće suradnje/umrežavanje, e-Twinning projekti
- Podjela certifikata
Sustainability Education - Small Actions with Big Impacts
Struktuirani tečaj na temu "Small actions with big impacts" u trajanju od 5 dana ( 23.-27. 11. 2021.) održava se u organizaciji Associacao Educativa para o Desenvolvimento de Criatividade, Lisabon-Portugal.
Sudjeluju učiteljica prirode i biologije Ivana Zemunik i učiteljica razredne nastave Simona Jurjević.
Ciljevi edukacije su:
- educirati nastavnike kako bi mogli djelovati na ekološki razvoj učenika te poticati sudjelovanje obrazovne zajednice u rješavanju ekoloških problema
- pružiti nastavnicima znanja iz područja odgoja i obrazovanja od okoliša do održivog razvoja
- razviti koncepte održivosti okoliša (ekonomija-društvo-okoliš)
ENVIRONMENTAL EDUCATION - SMALL ACTIONS WITH BIG IMPACTS - Izvještaj s mobilnosti
Međunarodna (Grčka, Španjolska, Finska, Poljska, Hrvatska) edukacija provodi se sa skupinom učitelja, profesora, voditelja projekata i suradnika u javnim i privatnim institucijama.
1. DAN 23.studenog 2021.
Tijekom prvog dana dobili smo informacije i statistike temeljene na dokazima o problemima okoliša, analizirali ih i procijenili utjecaj osobnog djelovanja na okoliš.
Učinkovito korištenje prirodnih i proizvedenih resursa te smanjenja onečišćenja i stvaranja otpada proveli smo kroz radionicu društvenog projekta koji se bori protiv bacanja hrane Fruta Feia ( nečisto voće).
Promisliti, odbiti, smanjiti, ponovno upotrijebiti, reciklirati su glagoli kojima bi ukratko opisali tijek današnjih aktivnosti.
Dan smo završili s citatom.
"I can't do all the good the world needs, but the world needs all the good I can do."
Jana Stanfield
2. DAN 24. studenog 2021.
SMANJI I PONOVNO UPOTRIJEBI!
U radionicama smo naučili:
- da je najučinkovitiji način smanjenja otpada da ga uopće ne stvaramo
- svrha ponovne upotrebe je izbjeći rasipanje potencijalno korisnih materijala korištenjem postojećih
- kako je smanjenje i ponovna upotreba sirovina/predmeta najučinkovitiji način kojim možemo uštedjeti prirodne resurse, zaštititi okoliš i uštedjeti novac te na taj način smanjiti potrošnju energije, onečišćenje zraka, onečišćenje vode pa čak i emisiju stakleničkih plinova.
Pogledajte video ActNow - Moda bez otpada koji predstavlja kratak sažetak neodgovornog djelovanja čovjeka u tekstilnoj industriji.
U edukativnom obilasku akvarija Oceanário de Lisboa upoznali smo se s ekološkim sustavima mora i kopnenih voda. Istraživali smo o bioraznolikost te raspravljali o važnosti njezinog očuvanja. Uz stručno vodstvo učili smo o utjecaju prirodnih nepogoda i katastrofa na uravnoteženo stanje u prirodi.
3. DAN 25. studenog 2021.
ŠTO NAM JE UISTINU POTREBNO?
Prije nego što kupimo proizvod, trebali bismo razmisliti o tome:
- Trebam li ovo stvarno?
- Trebam li sve proizvode koji se pojavljuju u oglasima i obećavaju čudesna rješenja?
- Zar nemam nešto što ima isti učinak?
- Mogu li ga dobiti na održiviji način?
Farma koju smo posjetili je dio tipologije obrazovnih farmi čiji je cilj promicanje i izlaganje stočnih životinja i biljaka, koje nacionalno zakonodavstvo identificira kao: "bilo koji živi primjerak autohtone pasmine ili vrste".
Educiranjem djece i mladih u izradi kruha, čaja od biljaka uzgojenih na farmi i slatkiša od voća razvija se svijest o jednostavnoj uporabi prirodnih sirovina.
Izrada kompostišta i praćenje razvojnog puta biljke, od klijanja do ploda, osvještava polaznike o organskom uzgoju namirnica.
4.DAN 26. studenog 2021.
JE LI RECIKLIRANJE RJEŠENJE?
Danas smo istraživali načine recikliranja i kompostiranja.
Možda nas bez recikliranja čeka ovakva budućnost?
U poslijepodnevnim satima posjetili smo lokalnu osnovnu školu u kojoj nam je prezentiran program izvođenja izvannastavnih aktivnosti prije i poslije redovne nastave. U programu nema formalnih obrazovnih predmeta nego se kroz različite aktivnosti potiče razvoj vještine komuniciranja (čitanje, pisanje, usmeno izražavanje, slušanje), sposobnost za samostalno učenje, društvenost (etičnost, pozitivni stavovi, odgovornost), sposobnost rada u timu, sposobnost prilagodbe novim okolnostima te sposobnost promišljanja u novim situacijama.
5.DAN 27. studenog 2021.
EKOLOŠKA AKCIJA, REFLEKSIJA I EVALUACIJA, PODJELA CERTIFIKATA
- Čišćenje plaže na plaži Cascais;
- Kreativna grupna refleksija
- Sažetak: "Put našeg smeća i kako ga možemo promijeniti"
- Refleksije tečaja i evaluacija
- Buduće perspektive i moguće suradnje/umrežavanje
- Podjela certifikata
Priredile: Simona Jurjević i Ivana Zemunik
Enviromental education - How can we save the planet Earth together
Na struktuiranom tečaju u Joensuu, Finska, organizator Edu Carjala, u trajanju od 9. do 13. listopada 2021., sudjeluju ravnateljica Davorka Deur i učiteljica razredne nastave Marina Fistanić. Cilj edukacije je upoznati finski obrazovni sustav u kojem praktični predmeti i održivi razvoj zauzimaju najviše sadržaja kurikuluma. U aktivnostima učenika velika pažnja se posvećuje stjecanju praktičnih znanja i vještina, zdravlju djece i mladih te brizi za prirodu i okoliš. Po povratku s mobilnosti djelatnici naše škole prenijet će stečena znanja, vještine i iskustva kroz unaprjeđenje ekološke politike naše škole i razvoju ekološke strategije kako bi se koncepti održivog razvoja i ciljevi EU "Zelenog plana" integrirali u Godišnji plan i program škole. Škola će donijeti Ekološki kodeks, a ekološki sadržaji i praktične aktivnosti postati sastavni dio svih predmetnih kurikuluma. Poticati svijest o brizi za okoliš kod djece od najranije dobi te kontinuiranim ekološkim mjerama zajednički raditi na smanjenju našeg "ekološkog otiska". Uvođenjem novih izvannastavnih aktivnosti i donošenjem Plana ekološkog Preventivnog programa škole motivirati i uključiti učenike i učitelje za preuzimanje odgovornosti u brizi za očuvanje okoliša i razvijati zdrave ekološke navike u kući, u školi i u prirodi. Jačati suradnju s lokalnim društvima i udrugama i utjecati na lokalnu zajednicu i donositelje politika u provođenju EU mjera i strategija u postizanju klimatske neutralnosti do 2050.
Izvještaj s mobilnosti
"Joensuun yhteiskolun lukio"
Struktuirani tečaj u Joensuu, Finska održao se od 9. - 13. listopada 2021.
Ravnatelj i voditelj projekta Esa Räty nas je upoznao s finskim školskim sustavom.
Prvi dan, uz kratku praktičnu poduku iz finskog jezika međusobno smo se upoznali na finskom, a potom i školom domaćinom. Ukupno nas je 32 iz raznih Europskih zemalja (Španjolske, Latvie, Rumunjske, Mađarske, Portugala, Hrvatske i polaznica iz Indije). Predstavili smo naše škole s posebnim osvrtom na ekološke programe i projekte koji se provode u svakoj pojedinoj školi.
Drugi dan upoznali smo se sa ciljevima eko projekata koji se provode u cijelom svijetu: Green flag program i ENO program. ENO program je upravo osmišljen u EduKarjala Joenssu koja educira učitelje iz cijele Europe.
Environment Online - ENO - globalna je mreža škola i zajednice za održivi razvoj. Njihova mreža je aktivna u preko 100 zemalja.
ENO Green Cities Network je održivi program "zelenih" gradova. Kako je sadnja drveća najpopularnija aktivnost u ENO-u, program se temelji na obrazovnoj suradnji između škola i gradske uprave. Gradovi moraju ponuditi površine, sadnice i pomoć za aktivnosti sadnje drveća školama svake godine, te postaju službeni grad održive zelene kampanje, povezuju s drugim ENO zelenim gradovima i pozivaju se na ENO konferencije. Članstvo je besplatno i traje četiri godine od potpisivanja ugovora.
Svaka škola ili organizacija može se registrirati kao član ENO-a te sudjelovati u brojnim organiziranim aktivnostima i događanjima: ENO dani sadnje stabala, ENO Vremenski tjedan, ENO ART, Konferencija o smanjenju emisije ugljika, ENO tjedan svijesti o energiji i Dani učionice na otvorenom.
Farma haskija, sobova i plantaža jagoda - posjet maloj šumskoj školi
Upoznali smo se s održivim uzgojem sobova i pasa haskija u prirodnom finskom okolišu pored jezera gdje je plantaža s održivim uzgojem jagoda na otvorenom za čije navodnjavanje se koristi voda iz jezera. Posjetili smo malu školu autohtone drvene gradnje u finskoj šumi. Radionicu School education in Kontiolahti je vodila autorica pokrajinskog školskog kurikuluma mrs. Satu Huttunen.
Nacinalni park - Koli
Nacionalni park Koli nacionalni je park u općinama Joensuu, Lieksa i Kontiolahti u finskoj regiji Sjeverna Karelija. Prostire se na 30 četvornih kilometara šumovitih brežuljaka na zapadnoj obali jezera Pielinen.
Ekološka strategija
Finski obrazovni sustav se drži načela: "manje je više" stavljajući naglasak na praktično i iskustveno učenje a manje frontalne nastave. Zadnji dan boravka u Finskoj razmijenili smo ideje i primjere dobre prakse vezane uz Školski razvojni plan, školsku strategiju održivosti, ekološke edukacije i radionice za učenike, učitelje ali i uključivanje lokalne zajednice u zajedničkoj brizi za razvijanje ekološke svijesti i održivog razvoja zajednica.
Diseminaciju stečenih znanja, vještina i iskustava s mobilnosti pratite i na stranicama e-Twinning i Blog.